برای کسب و کار شما داشتن یک رابطه پایدار با مشتریان امری ضروری است. امروزه مدیریت تعاملات مشتری به دلیل کانال های بازاریابی و رویه های فروش متعدد دشوارتر شده است. به گونه ای که اگر اکنون از اتوماسیون بازاریابی و CRM استفاده نکنید، پول خود را هدر می دهید.

برای کمک به شما، تفاوت بین CRM و ابزارهای اتوماسیون بازاریابی و مزایای هر کدام را توضیح خواهیم داد.

CRM چیست؟

نرم افزار CRM که اغلب به عنوان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شناخته می شود، راه حلی است که مخاطبین و فروش، اثربخشی نماینده و روابط با مشتری را در سراسر قیف فروش، از تعاملات بازاریابی با خدمات مشتری، مدیریت می کند.

یک CRM همچنین اطلاعات مربوط به مشتریان شما، مانند طول اشتراک، سابقه خرید و یادداشت‌های تماس تلفنی را ردیابی می‌کند. یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می تواند به شما در بهبود تعاملات مشتری، افزایش فروش و ساده سازی رویه ها کمک کند.

یک سیستم CRM تقریبا توسط همه افراد شرکت شما قابل استفاده است و داده‌های بخش‌های مختلف را در یک مکان مناسب نگه می‌دارد. 

 

نرم افزار CRM چگونه کار می کند؟

یک CRM اقدامات مشتریان فعال و بالقوه را از طریق حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها یا وب‌سایت شرکت شما ردیابی می‌کند، اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند و هر مخاطب را در سفر مشتری راهنمایی می‌کند، مانند ارسال ایمیل، نامه یا با اطلاع دادن به یک کارمند از علاقه های مشتری.

نرم افزار CRM اطلاعات مشتریان را به صورت یکپارچه جمع آوری می کند. فروش، بازاریابی و اتوماسیون خدمات همگی در یک CRM همه کاره ادغام شده اند. نرم افزار CRM با خودکار کردن تعاملات، ارائه هوش تجاری و توانمندسازی نمایندگان فروش، فرآیند فروش را ساده می کند. 

 

مزایای نرم افزار CRM چیست؟

 

مزایای نرم افزار CRM عبارتند از:

  • کسب و کار شما می تواند محتوای تبلیغاتی مناسبی ارائه دهد که احتمال فروش را افزایش می دهد و بین شما و مشتری اعتماد ایجاد می کند.

  • وقتی با یک مشتری تعامل می کنید، می توانید تصویر کاملی از اینکه چه کسی هستند و سابقه آنها در کسب و کارتان به دست آورید و به شما امکان می دهد گفتگوی شخصی و معنادارتری داشته باشید.

  • اکنون بسیاری از CRM ها با رسانه های اجتماعی ادغام می شوند و به شما این امکان را می دهند که ببینید کدام کانال ها بیشترین ترافیک را دارند و مردم در مورد کسب و کار شما چه می گویند.

  • هنگامی که یک تماس برنامه ریزی شده است، حساب مشتری آماده تمدید است، یا حتی تولد مشتری نزدیک است، CRM ها می توانند هشدارهای داخلی را برای اطلاع نمایندگان و نمایندگان فروش ارسال کنند. 

 

اتوماسیون بازاریابی چیست؟

 

اتوماسیون بازاریابی نوعی نرم افزار است که مدیریت عملیات بازاریابی و کمپین های چند منظوره را در بسیاری از کانال ها به صورت خودکار انجام می دهد. کسب و کارها می توانند از اتوماسیون بازاریابی برای ارسال پیام های خودکار به مشتریان از طریق ایمیل، آنلاین، رسانه های اجتماعی و متن استفاده کنند. پیام ها به طور خودکار، بر اساس فرآیندها، که مجموعه ای از دستورالعمل ها هستند، ارسال می شوند. گردش کار را می توان با الگوها مشخص کرد، از ابتدا ساخت، یا در اواسط کمپین اصلاح کرد تا نتایج را بهبود بخشید.

 

اتوماسیون بازاریابی به تولید سرنخ، پرورش و امتیازدهی و همچنین اندازه گیری کل ROI کمپین کمک می کند. مزایای اتوماسیون از نظر صرفه جویی در زمان و هزینه با افزایش اندازه و پیچیدگی تجارت افزایش می یابد. ابزارهای اتوماسیون بازاریابی مناسب برای رشد با کسب و کار شما طراحی شده اند. 

 

اتوماسیون بازاریابی چگونه کار می کند؟

 

اتوماسیون بازاریابی، همانطور که از اصطلاح نشان می دهد، وظایف مهم بازاریابی را خودکار می کند. هدف این نرم افزار آزاد کردن منابع در کسب و کار شما، صرفه جویی در زمان و هزینه شما و در عین حال به شما امکان می دهد تاکتیک های هدف گیری بهتری را امتحان کنید.

 

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی دارای چهار جزء اصلی است:

 

  1. پایگاه داده متمرکز: بازاریابی تمام داده های مربوط به سرنخ های بالقوه، تعاملات مشتری و رفتار کاربر در اینجا ثبت و ارزیابی می شود.

  2. موتور بازاریابی تعامل: فرآیندهای بازاریابی شما در اینجا ایجاد، مدیریت و خودکار می شوند.

  3. موتور آنالیز: اینجاست که همانطور که از نام آن پیداست، ROI بازاریابی و تأثیرات درآمد خود را آزمایش، اندازه‌گیری و بهینه می‌کنید، همچنین مناطقی را برای بهبود شناسایی می‌کنید.

  4. پشته فناوری: بازاریابی پشته فناوری بازاریابی از تمام برنامه های کاربردی مختلفی که برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود استفاده می کنید، مانند پلتفرم های SaaS، ابزارهای رسانه های اجتماعی و سیستم های مدیریت محتوا تشکیل شده است. 

 

مزایای اتوماسیون بازاریابی چیست؟

 

مزایای نرم افزار اتوماسیون بازاریابی عبارتند از:

  • توانایی تقسیم مشتریان بالقوه به لیست های پستی بر اساس تعاملات قبلی با تجارت شما یا علایق و ترجیحات آنها.

  • ویژگی Lead Nurturing به شما این امکان را می دهد که ایمیل های راه اندازی شده را برای افرادی که بیشتر به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند ارسال کنید. 

  • همچنین می‌توانید با ارسال یک سری ایمیل، از کمپین چکه‌ای» استفاده کنید تا کسب‌وکار خود را در ذهن مشتریان بالقوه نگه دارید.

  • هنگامی که یک کمپین کامل می شود، سیستم معیارهایی تولید می کند که میزان موفقیت آن کمپین را نشان می دهد.

 

چرا از اتوماسیون بازاریابی استفاده کنیم؟

 

اتوماسیون بازاریابی توسط تیم‌های بازاریابی برتر برای بهبود اثربخشی کمپین، ارائه سرنخ‌های بهتر به تیم‌های فروش و افزایش بازگشت سرمایه استفاده می‌شود.

بنابراین تفاوت بین اتوماسیون بازاریابی و CRM چیست؟ اینطور نیست که آنها توانمندتر، باهوش تر یا خلاق تر باشند. آنها فقط ابزارهای مناسبی دارند، ابزارهایی که به آنها درک بهتری از کل قیف فروش می دهد و به آنها کمک می کند تا تشخیص دهند که چه زمانی مشتریان بالقوه برای خرید آماده هستند. این مهارت ها در دنیای بازاریابی امروزی اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند.

 

بازاریاب هایی که از اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنند، برای واجد شرایط بودن سرنخ ها و ارسال آنها به فروش، مجهزتر هستند، که به افزایش درآمد و رشد منجر می شود.

 

به طور خلاصه، اتوماسیون بازاریابی به بخش ها این امکان را می دهد که بازگشت سرمایه (ROI) تلاش های خود را نشان دهند. بخش‌های بازاریابی به دلیل توانایی‌شان در نشان دادن اثربخشی کمپین‌ها، از مراکز هزینه به تولیدکنندگان درآمد حرکت می‌کنند. هنگامی که تیم های بازاریابی می توانند نشان دهند که چگونه ابتکارات آنها بر نتیجه نهایی تأثیر می گذارد، با بودجه های بازاریابی بزرگتر پاداش می گیرند. بازاریابان برای آزمایش چیزهای جدید، خلاقیت و اجرای ابتکارات جدید مجهزتر هستند که منجر به نسلی از سرنخ ها با پشتیبانی بیشتر از کمپین های بازاریابی آنها می شود.

 

اتوماسیون بازاریابی در CRM چیست؟

 

نرم افزارهای CRM و اتوماسیون بازاریابی اغلب به صورت پشت سر هم برای به حداکثر رساندن منافع و ترکیب نقاط قوت خود استفاده می شوند، علیرغم این واقعیت که آنها دو سیستم مجزا هستند که برای اهداف مختلف استفاده می شوند.

 

در عین حال، اتوماسیون بازاریابی داده‌های دقیقی را که به CRM شما نیاز دارد برای ارائه بینش معنادار در مورد مصرف‌کنندگان فعلی و بالقوه، آنچه می‌خواهند، آنچه که نمی‌خواهند و نحوه ارائه خدمات به آنها به همه واحدها، ارائه می‌کند.

 

ابتدا باید تفاوت بین CRM و اتوماسیون بازاریابی را درک کنید تا بتوانید درک کنید که چگونه با هم کار می کنند. CRM در درجه اول برای فروش استفاده می شود، در حالی که اتوماسیون بازاریابی در درجه اول برای تولید و توسعه سرنخ استفاده می شود. بنابراین، ترکیب آنها به شما امکان می دهد:

 

  • قبل از ارسال یک مشتری بالقوه به فروش، یک رابطه برقرار کنید.

  • گزارش های حلقه بسته را اجرا کنید تا تصویر کاملی از آنچه کار می کند و چه چیزی نیست به دست آورید.

  • به سرنخ ها نمره بدهید

  • با ارائه یک سفر یکپارچه از بازدیدکننده به مشتری، به متخصصان فروش کمک کنید تا تصویر بزرگ تجربه مشتری بالقوه را در کسب و کار شما درک کنند.

  • برای حمایت و پرورش مشتریان بالقوه، از پیام رسانی مداوم استفاده کنید.

 

تفاوت بین CRM و اتوماسیون بازاریابی چیست؟

CRM و اتوماسیون بازاریابی هدف یکسانی دارند: جمع‌آوری و مدیریت داده‌های مشتری، که سپس برای هدایت فعالیت‌های فروش و بازاریابی استفاده می‌شود. در حالی که CRM در درجه اول بر فروش متمرکز است، نرم افزار اتوماسیون بازاریابی در درجه اول بر بازاریابی اینترنتی متمرکز است. بسیاری از سیستم های CRM شامل ویژگی های اتوماسیون بازاریابی و بالعکس هستند. اساسا، تفاوت بین بازاریابی و CRM بیش از هر چیز دیگری در مورد تمرکز است.

 

ما طی بررسی خود از طیف گسترده ای از شرکت ها، تنوع باورنکردنی از تکنیک ها را کشف کردیم. کسب و کارهای کوچک از Outlook برای حفظ مخاطبین و یک صفحه گسترده اکسل برای ردیابی فرصت ها استفاده می کنند. سپس می توانند به نسخه رایگان و سپس پولی Mailchimp یا Constant Contact ارتقا دهند.

 

ما ترکیبی از سیستم‌های قدیمی را در شرکت‌های بزرگ دیده‌ایم که Salesforce بر صحنه CRM تسلط دارد. برخی از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی CRM مانند Hubspot یا Acton را ترکیب کردند و به طور منظم داده‌ها را بین این دو به اشتراک گذاشتند.

 

کسب‌وکارهای جدید این توانایی را دارند که از صفر شروع کنند و سیستم‌های سفارشی را راه‌اندازی کنند که CRM، رسانه‌های بازاریابی دیجیتال و اتوماسیون بازاریابی را در یک راه‌حل واحد ادغام می‌کنند.

 

 

نتیجه گیری: CRM در مقابل اتوماسیون بازاریابی، کدام را انتخاب کنیم؟

 

شما مجبور نیستید بین پلتفرم های CRM و اتوماسیون بازاریابی یکی را انتخاب کنید. آن چه اهمیت دارد توجه به این نکته است که، شما باید بدانید که چگونه بهترین CRM را انتخاب کنید و از چه چیزی برای بازاریابی ایمیل خودکار استفاده کنید. CRM و نرم افزار اتوماسیون بازاریابی برای رسیدن به یک هدف مشترک با هم کار می کنند.

 

با استفاده از امکانات و قابلیت های مختلف از پلتفرم های CRM و اتوماسیون بازاریابی در قیف خود، سرنخ های بیشتری را به مشتریان پولی تبدیل کنید. اجازه دادن به ابزارهای خودکار شما برای مراقبت از کارهای تکراری و وقت گیر باعث صرفه جویی در وقت شما می شود. زمانی که صرفه‌جویی می‌کنید می‌تواند برای بهبود و مقیاس‌بندی عملیات، توسعه محصولات یا ویژگی‌های جدید یا صرفا لذت بردن از وقت آزاد بیشتر استفاده کنید.

معرفی نرم افزار Salesforce CRM

نرم افزار CRM چیست؟

چطور بهترین نرم افزار CRM را برای کسب و کار خود انتخاب کنید

تفاوت بین CRM و نرم افزار اتوماسیون بازاریابی چیست؟

بررسی تاریخچه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM

بازاریابی ,  ,crm ,اتوماسیون ,های ,یک ,اتوماسیون بازاریابی ,نرم افزار ,crm و ,می کند ,بازاریابی و ,افزار اتوماسیون بازاریابی ,اتوماسیون بازاریابی چیست؟ ,ابزارهای اتوماسیون بازاریابی ,اتوماسیون بازاریابی استفاده

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


narmafzarA onlinetabliq mahyarpcg دانلود بازی ورزشی نرم افزار نگهداری و تعمیرات ساینا rangincamon shayanhonaric seotraininginmashhad فتو سنتر بلاگ دانلود فایل