تنها یک دلیل وجود دارد که CRM به یک صنعت 55 میلیارد دلاری تبدیل بشود: این نرم‌افزارها برای مدیریت مؤثر فرایند فروش داخلی، راضی کردن مشتریان و بهبود روابط، سنجش و گزارش دهی فعالیت‌های فروش موفق ضروری هستند.

نرم‌افزار CRM چیزی فراتر از یک فهرست مخاطبین است. نرم‌افزار Enterprise CRM تیم‌های مختلف سازمان شما را قادر می‌سازد تجربه خریدار و مشتری یکپارچه را تضمین کرده و به هدف خود برسید.

اما اگر به دنبال بهترین نرم افزار CRM می‌گردید، باید بگویم که در اشتباه هستید؛ هر کسب‌وکاری شیوه اجرای متفاوتی دارد و یک نرم‌افزار CRM که شما انتخاب می‌کنید باید با فرایندهای کاری کسب‌وکار شما هماهنگ باشد.

انتخاب بهترین نرم‌افزار CRM سازمانی متناسب با کسب‌وکار شما کدام است؟

برای کمک به شما در محدود کردن گزینه‌های انتخاب نرم افزار CRM مناسب برای کسب‌وکارتان، در این مقاله برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های اصلی را بیان خواهیم کرد.

استفاده آسان

نرم‌افزار CRM سازمانی (CRM Enterprise) به‌عنوان پایگاه اصلی کارکنان و نمایندگان فروش عمل می‌کند تا برای ثبت معاملات و مدیریت لوله فروش آن‌ها به کار گرفته شود. اگر این ابزار دست‌وپا گیر و پیچیده است یا کار با آن دشوار باشد، احتمال استفاده صحیح از آن کمتر خواهد بود و کارایی، دقت داده و ROI شما را پایین می‌آورد.

بسته به پیچیدگی فراینده های فروش و ظرفیت فنی تیم شما، سهولت استفاده از این نرم‌افزار فاکتور بسیار مهمی است. برای تعیین سطح مناسب کاربرپسندی، در نظر داشته باشید که چه کسی از CRM استفاده می‌کند، روند فروش شما چقدر پیچیده است و سرویس‌دهی نرم‌افزار چقدر دشوار است.

 

بیشتر بخوانید : 

  • 8 ویژگی ضروری CRM که تمام کسب و کار‌های کوچک به آنها نیاز دارند

 

یکپارچه‌سازی

یکپارچه‌سازی یک مؤلفه مهم در هر نوعی از نرم‌افزار CRM سازمانی است. تیم شما برای اجرای مؤثر ممکن است به سیستم‌ها و ویژگی‌های مختلفی نیاز داشته باشد. اگر نمی‌توانید یک نرم‌افزار CRM پیدا کنید که شامل همه آن‌ها باشد، حداقل باید یک نرم‌افزار سازگار با چند سیستم پیدا کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر تیم شما به‌طور منظم از ZenDesk برای ارسال تیکت استفاده می‌کند، باید بتوانید تمامی اطلاعات لازم را به‌آسانی در نرم‌افزار CRM خود جمع‌آوری کنید. اگر تیم بازاریابی شما بر اساس اطلاعات تماس مشتریان آن‌ها را بخش‌بندی می‌کند، پس باید CRM با تمامی پلتفرم‌های اتوماسیون بازاریابی که استفاده می‌کنید ادغام شود.

گردش کار و تأییدیه

یک نرم‌افزار CRM سازمانی پیدا کنید که جریان کار شما را ساده‌تر کند و مدیریت سرنخ و فروش را آسان‌تر نماید. این پلتفرم باید از لحظه شروع معامله تا لحظه امضای مشتری در پایان کار، به‌صورت end-to-end و بصری باشد.

هرگونه اطلاعات که به‌صورت دستی وارد سیستم شده ممکن است از طریق گردش کار و اتوماسیون حذف شود که زمان فروش بیشتری را برای نمایندگان فروش شما آزاد می‌کند و اصطکاک در نقش آن‌ها را از بین می‌برد. بسیاری از گردش کارها برای ورود خودکار اطلاعات و اطمینان از یکپارچگی داده‌ها در نظر گرفته شده است.

در CRM، شما باید بتوانید هرگونه تماس، ایمیل یا تعامل دیگری که تیم فروش شما با سرنخ‌ها و مشتریان دارد، ضبط کنید. نمایندگان فروش باید بتوانند برای پاسخگویی به سؤالات رایج مشتری، تأیید تخفیف‌ها یا پیگیری وضعیت معاملات، به‌راحتی به کار برگ جدول‌ها یا رونوشت‌های مربوط به آن‌ها دسترسی داشته باشند. اگر تأییدیه و امضاها را از طریق پلتفرم‌هایی مانند DocuSign  یا Salesforce  جمع می‌کنید، پس این سیستم‌ها نیز باید به‌راحتی در CRM ادغام شوند.

قابلیت‌های گزارشگری

CRM در هسته اصلی خود، یک پایگاه داده است و مانند هر پایگاه داده‌ای نیاز به سازمان‌دهی، پالایش کردن، تجزیه‌وتحلیل و گزارش دهی در مورد آن داده‌ها دارد. با داشتن اطلاعات دقیق و یک سیستم گزارشگری مؤثر، می‌توانید موفقیت شرکت خود را بسنجید و استراتژی خود را مطابق با آن بهینه کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر شما یک شرکت نرم‌افزاری هستید، ویژگی‌های گزارشگری CRM شما را قادر می‌سازد تا نرخ ریزش و تعامل مشتری را اندازه‌گیری کنید.

نرم افزار CRM را طبق قابلیت گزارش دهی یا ادغام متناسب با نیازهای کسب‌وکار خود انتخاب کنید. در حالت ایدئال، سیستم گزارش دهی به شما این امکان را می‌دهد تا بخش‌هایی سفارشی برای ره‌گیری، گزارش دهی متقابل و محاسبه تخصیص درآمد ایجاد کنید، اما اگر برای آنالیز از ابزارهای BI استفاده می‌کنید تا زمانی که CRM شما در آن ادغام شده است وماً نیازی به تهیه گزارش روی CRM نخواهید داشت.

سفارشی‌سازی

CRM یک پایگاه داده رابطه‌ای است. انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری CRM به خاطر توانایی آن در ترکیب انواع مختلف داده است.

در مورد نرم‌افزار CRM مناسب کسب‌وکار شما، سفارشی‌سازی بسیار مهم خواهد بود. راه‌کارهای نرم‌افزاری CRM متنوعی برای صنایع مختلف در دسترس است و حتی در این صنایع، هر کسب‌وکار متفاوت عمل می‌کنند. بسته به اینکه کسب‌وکار شما چیست نیاز به بخش های سفارشی، فیلترها، فیلدها و قابلیت‌های گزارشگری برای شما متفاوت خواهد بود.

نیاز تیم‌های مختلف خود را در نظر بگیرید و در مورد سطح سفارشی‌سازی لازم برای فرایندهای CRM تصمیم‌گیری نمایید. برای مثال، قابلیت ایجاد نماهای مخاطب سفارشی که امکان تنظیم مجدد ویژگی‌ها بر اساس هر کاربر را دارد، می‌تواند بسیار سودمند باشد زیرا اطلاعاتی که برای هر نماینده فروش مهم است با مهم‌ترین موارد برای مدیریت رضایت مشتری (CSM) متفاوت می‌باشد.

مقیاس‌پذیری

اگر می‌خواهید مقیاس بندی کنید، هر تصمیم شغلی که می‌گیرید باید با توجه به آینده سازمان گرفته شود و نرم‌افزار CRM سازمانی شما نیز از این قاعده مستثنا نیست. نیازهای کسب کارتان را در مقایسه با اهداف بلندمدت خود بسنجید و نرم‌افزار CRM را انتخاب کنید که هم‌زمان با کسب‌وکار شما رشد کند و در جهت مخالف شما نباشد.

توجه داشته باشید، برای تعیین اینکه کدام نرم‌افزار CRM برای شرکت شما بهترین است، باید فاکتورهای مهم شرکت خود را شناسایی کرده و ابزارهای مختلف را بر اساس آن‌ها ارزیابی کنید.

 

معرفی نرم افزار Salesforce CRM

نرم افزار CRM چیست؟

چطور بهترین نرم افزار CRM را برای کسب و کار خود انتخاب کنید

تفاوت بین CRM و نرم افزار اتوماسیون بازاریابی چیست؟

بررسی تاریخچه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM

crm ,نرم‌افزار ,یک ,استفاده ,کار ,کسب‌وکار ,نرم‌افزار crm ,گزارش دهی ,crm سازمانی ,شما را ,خود را

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


Daniel توسعه سیماتک ایرانیان amirrezatorabi دنیای حل المسائل pooneplusig دانش سبز معرفی فناوری های جدید طراحی سایت دانلود رایگان سوالات تخصصی استخدامی آموزش و پرورش 98 parastarnews وبلاگ کنکوری