نرمافزار CRM میتواند مدیریت ارتباط با مشتری شما را هوشمندتر کرده و به شما در تمرکز بر انواع نیازهای مشتریان کمک کند.
مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM به شما امکان مدیریت و تحلیل دادههای مشتریان در مقیاسهای بالا را میدهد. اگر از نرمافزار CRM درست استفاده کنید، به شما کمک میکند درک بهتری از مشتریهای خود و نیازهای آنها داشته باشید و احتمال موفقیت کسبوکار خود را تقویت کنید. یک نرمافزار CRM خوب باعث میشود که مشتری را بدون هیچ زحمتی پیگیری کنید، بنابراین اقدامات حفظ مشتری بهتری انجام می دهید و حتی مشتریان جدید هم جذب می کنید.
نرمافزار CRM ابری، تمامی پیگیریها برای نظارت بر عوامل کلیدی دادههای مشتری را انجام میدهد. این عوامل میتواند شامل سابقه خرید، اطلاعات تماس، تاریخهای مهم در آینده، فرصتهای جدید فروش و حتی سابقه ارتباط با مشتری باشد. نرمافزار CRM ابری یک روش خارقالعاده برای مشاغل است که نیازهای مشتری فعلی خود را مدیریت کنند، مشتریهای جدید را ردیابی و تیم خود را در ارائه خدمات به مشتریان متمرکز کنند.
آن چیزی که یک شرکت خدمات طراحی در تهران نیاز دارد با آن چیزی که یک تأمینکننده مواد غذایی در اصفهان میخواهد تفاوت بسیار زیادی دارند. به همین خاطر نمیتوان یک بخش از نرمافزار CRM را برای پیگیری دادههای مشتریان هر دو شرکت به یکشکل پیاده کرد. هر دو این شرکتها مشابهتهایی به یکدیگر دارند اما باید نرمافزاری متناسب با نیاز آنها برای هرکدام اجرا شود.
قبل از خرید، بیایید نگاهی به نرمافزار CRM بیندازیم و اینکه چه چیزی میتواند به شما در مدیریت و رشد تجارت کمک کند.
عبارت CRM بهعنوان مخفف
نرمافزار CRM دادههای مشتری را به اطلاعاتی عملی تبدیل میکند تا شما بتوانید فرصتهای فروش جدید بهتری بیابید و خدمات بهتری ارائه بدهید. به عنوان مثال، اگر یک مشتری از خدمات یا محصولات شرکت راضی نیست، نگاهی گذرا به تاریخچه ارتباطات وی، شما را از هر فاجعهای، قبل از وقوع آن مطلع میکند.
ایده اصلی این نرمافزار آن است که یک دیتابیس مرکزی داشته باشید که حداکثر اطلاعات مربوط به مشتریان در آن ثبت باشد و سپس از آنها برای تجارت استفاده کنید. از این منظر واقعاً خیلی ساده است.
البته فکر نکنید که این کار بهصورت دستی انجام میشود. نرمافزار CRM میتواند بهصورت اتوماتیک تمامی فرایندهای ضروری را به بهترین شکل انجام دهد.
مدیریت ارتباط با مشتری مربوط به نگهداری و پیگیری اطلاعات مشتریان برای خدماترسانی بهتر به آنها و توسعه تجارت است و این یعنی جمعآوری داده! این دادهها ممکن است شامل اطلاعات تماس و سوابق تمام تعاملات شما با مشتریان باشد، مانند تماس تلفنی، ایمیل و پیشنهاد قیمت خدمات (در صورت تناسب با کسبوکار شما).
به نظر میرسد همه این توضیحات کمی مبهم باشد، بنابراین بیایید یک مثال کاربردی از دنیای واقعی را بررسی کنیم.
فروش کتوشلوار و CRM
اولین بار که من به اهمیت CRM پی بردم، برای یک کتوشلوار فروشی بود. یک پیشکسوت خردمند در آن صنعت به من پیشنهاد کرد که یک دفترچه یادداشت برای پیگیری تمام اطلاعات فروش و مشتریان تهیه کنم. من از یک دفترچه برای پیگیری خرید مشتریان استفاده کردم. با آنها در مورد احتمال خرید در آینده صحبت کردم و حتی قرارهای ملاقات آینده را هم در آن دفترچه یادداشت کردم.
در دفترچه یادداشت قدیمی که داشتم، یک صفحه به مشتریانی که خریدهای عمده و زیاد انجام میدادند، اختصاص داده بودم که به احتمال زیاد باید به طور مداوم با آنها ارتباط برقرار می کردم. هر صفحه دارای نام، شماره تلفن و آدرس فرد و همچنین آنچه او از من خریداری کرده و زمان وقوع معاملات بود. تقریباً هر هفته کتاب را مرور میکردم تا ببینم چه کسی به یک تماس تلفنی پیگیری احتیاج دارد، چه کسی ممکن است به محصول خاصی در فروشگاه علاقه داشته باشد یا اینکه با چه کسی باید فقط یک تماس تلفنی ساده بگیرم؟
این ثبت سوابق در مورد رسیدگی به نیازهای مشتری من و تجارت بهصورت تکراری انجام میشد. اوایل کار، آن دفتر یادداشت یکی از سادهترین راهها برای حفظ مشتریهای من بود؛ اما امروزه، نرمافزار CRM میتواند همان کار را بسیار جامع و هوشمندانه انجام دهد.
این روزها، نرمافزار CRM به مشاغل کمک میکند تا به حجم گستردهای از دادههای مشتری در مقیاس بالا به صورت خودکار رسیدگی کنند.
به عنوان مثال، یک کارخانه تولید نوشیدنی ممکن است از یک CRM برای ردیابی فروشگاههای مختلفی که به آنها خدمات میدهند استفاده کند. کارخانه تولید نوشیدنی میتواند از مکانیسمهای خودکار در این نرمافزار برای اطلاع رسانی به فروشگاهها در مورد تولید فصلی که ممکن است متناسب با شرایط خاص تغییر بکند، استفاده کند یا خریداران خاصی را به رویدادهایی ویژه در محل کارخانه دعوت کند.
نرم افزار CRM کاملاً ارزش تلاش فروش و جلب رضایت مشتری را دارد. راهکارهای نرمافزاری مدرن CRM با متمرکز کردن اطلاعات لازم و آسانتر کردن دسترسی به اطلاعات مربوطه با استفاده از چند کلیک ساده، یکنواختی فرایند و پراکندگی دسترسی به اطلاعات را از بین برده است.
نرم افزارهای CRM متعددی وجود دارد. برای درک بهتر چشمانداز CRM به جدول جامع زیر نگاهی بیندازید.
Salesforce |
HubSpot |
Microsoft Dynamic |
Zendesk |
Zoho |
Apptive |
amoCRM |
|
محدودیت داده در طرح اصلی |
612 MB/user |
5 document |
10GB + 5GB/20 users |
Unlimited |
1 GB base + 512 MB/user |
3GB/User |
200 MB/user |
یکپارچگی با ایمیل |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
یکپارچگی با شبکههای اجتماعی |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
- |
✓ |
کمپین بازاریابی |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
درک آسان بصری |
✓ |
✓ |
- |
✓ |
✓ |
- |
✓ |
API |
open |
Limited |
Limited |
open |
Limited |
Limited |
open |
پشتیبانی ایمیل |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
- |
✓ |
✓ |
پشتیبانی گفتوگوی زنده |
✓ |
- |
✓ |
✓ |
- |
✓ |
✓ |
پشتیبانی تلفنی |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
آموزش رایگان |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
ارزانترین طرح (کاربر / ماه) |
25$ |
50$ |
+80$ |
89$ |
12$ |
8$ |
15$ |
گرانترین طرح (کاربر/ماه) |
300$ |
1200$ |
255$ |
149$ |
100$ |
20$ |
45$ |
نظر نهایی |
به دلایل قانعکنندهای یک رهبر بازار شناختهشده است |
یک سیستم CRM قوی با یکلایه رایگان جذاب |
یک پلت فرم قوی CRM که به طرز درخشانی با محصولات مایکروسافت یکپارچگی دارد |
یک ابزار ارزان و ساده CRM که میتواند با افزونهها و برنامههای دیگر ترکیب شود. |
انعطافپذیر، کاربر پذیر و مؤثر، با برنامههای کمقیمت شروع میشود |
سطح پایین اما یک پلتفرم CRM عالی است |
بصری و ساده، مجموعه CRM است که شما را تحت تأثیر قرار میدهد |
بسیاری از افراد با مجموعه ویرایش اسناد آنلاین
Salesforce بدون شک بزرگترین نام در نرمافزار CRM است. گرچه شاید اولین نفری نبوده که وارد بازار شده، اما قطعاً مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری را Salesforce در جریان کار وارد کرد. پیشنهاد اصلی این شرکت شامل وظایف، راهنما، حسابها، مخاطبین، یادداشتها، پروندهها، ردیابی تماس و موارد دیگر است. Salesforce به جز پیشنهاد CRM خود دارای تعدادی سرویس اضافی است. این سرویسها شامل مدیریت کمپینها و تجارب خرید شخصی است. یک پیشنهاد کامل ارائه میدهد و در حال حاضر رهبر فعلی CRM است.
Salesforce در واقع چنان نام بزرگی است که وسوسهای در شما برای مشاهده آن به عنوان تنها برند در شهر به وجود میآورد. البته که تنها گزینه شما نیست،
اگر مایکروسافت به یک ایده کسبوکاری توجه نشان ندهد، قطعاً مناسب هیچ کسبوکاری نیست. ناشر ویندوز یک راهکار CRM به نام
اگر تاکنون مجبور شده باشید با نماینده خدمات مشتری بهصورت آنلاین تماس بگیرید، احتمالاً آن شرکت از نرمافزار Zendesk برای پشتیبانی مشتری استفاده میکند. اگرچه
درنهایت، معرفی بهترین نرمافزارهای CRM ما با Apptivo به پایان میرسد. تمرکز این شرکت بهعنوان
آیا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای کسبوکار کوچک شما مناسب است؟
اگر در سازماندهی دادههای مشتریان خود مشکلی دارید یا احساس میکنید آن طور که باید با مشتریان خود ارتباط برقرار نمیکنید، احتمالاً پاسخ این سؤال مثبت است.
ایده اصلی استفاده از نرمافزار CRM پیگیری همه فرصتها است، چه این فرصت منجر به کسبوکاری جدید شود، چه ایجاد قراردادهای مداوم مشتری یا گرفتن اطلاعات تماس باشد. به این ترتیب، میتوانید درک بهتری از نیازهای مشتری خود داشته باشید زیرا تمام دادهها در مقابل شما هستند.
همینطور نرم افزار CRM به شما کمک میکند تا درک درستی از نحوه برقراری ارتباط با افراد داشته باشید، زیرا میتوان سابقه مکالمه آنها را ضبط و در دسترس همه قرار داد، از فروشندگان گرفته تا بخش خدمات مشتری.
این روزها میتوانید از هر محصول نرمافزاری نسخه رایگان دریافت کنید و نرمافزار CRM نیز از این قاعده مستثنا نیست.
ممکن است وسوسه انگیز باشد که نسخه رایگانی را انتخاب کنید که تمام ویژگیهای اصلی را در یک پلتفرم CRM ارائه میدهد. بااینحال، این انتخاب خاص و عاقلانهای نیست.
یک سرویس CRM کلیه دادههای مربوط به پایگاه مشتری شما را میزبانی خواهد کرد. این چیزی نیست که بخواهید به هر کسی بسپارید و پرداخت هزینه یک سرویس مسئولیت آن را به عهده ارائه دهنده خدمات میگذارد که ممکن است در سطح خدمات رایگان، شرکت ارائهدهنده چنین مسئولیتی را به عهده نگیرد.
با خدمات پولی اغلب ویژگیهای پیشرفته و انعطافپذیری بیشتری برای سفارشی کردن محصول برای نیازهای خاص شما فراهم میشود. اگر واقعاً میخواهید تجارت خود را متحول کنید، یافتن یک راهکار CRM متناسب با بودجه شما اغلب انتخاب بهتری نسبت به گزینههای کاملاً رایگان است.
معرفی نرم افزار Salesforce CRM
چطور بهترین نرم افزار CRM را برای کسب و کار خود انتخاب کنید
crm ,✓ ,یک ,مشتری ,نرمافزار ,خدمات ,✓ ✓ ,نرمافزار crm ,با مشتری ,ارتباط با ,مدیریت ارتباط ,open limited limited ,کارخانه تولید نوشیدنی
درباره این سایت